Jak zaprojektować doypack z nadrukiem?
Jakie zastosowanie ma taśma z nadrukiem firmowym?
Spersonalizowana podkładka do myszki - dla kogo?
Czy warto inwestować w długopisy reklamowe?
Komu jest potrzebna fotografia nieruchomości?
Fotograf Białystok usługą drukarni?
Druk Białystok - nie drukuj na swojej drukarce
Jak zaprojektować doypack z nadrukiem?
Opakowania doypack z nadrukiem są jednym z najpopularniejszych w branży spożywczej i kosmetycznej. Dzięki swojej funkcjonalności, zyskały uznanie wśród producentów i konsumentów. Jednak poza funkcjonalnością, duże znaczenie ma estetyka. Producenci różnego typu towarów próbują wyróżnić się wszelkimi sposobami wśród konkurencji. Pomaga w tym odpowiednio zaprojektowany nadruk. Każdy dobry producent opakowań foliowych z nadrukiem posiada grafików, którzy pomogą przygotować projekt. Wszystko po to, aby opakowanie przyciągało wzrok, a następnie klientów.
Projektowanie nadruku na opakowaniu zaczyna się od zdefiniowania grupy docelowej odbiorców. Należy bowiem wiedzieć do kogo skierowany jest produkt. Trzeba tym samym znać preferencje potencjalnych klientów. Produkty uchodzące za zdrowe mogą wymagać designu w kolorach natury. Dlatego opakowania do żywności bio często projektuje się w odcieniach zieleni i brązu. Z kolei przekąski dla dzieci najczęściej są pełne kolorowych grafik. Takie opakowania przyciągną bowiem uwagę najmłodszych. Natomiast worki do mięsa premium utrzymywane są w złotych barwach. Kojarzą się z luksusem.
Kolory powinny oddawać charakter produktu, ale także wyróżniać go na półce. Pomaga w tym psychologia kolorów. Czerwień i pomarańcz pomagają stymulować apetyt. Natomiast chłodne odcienie niebieskiego kojarzą się z czystością i świeżością. Bardzo rzadko zdarza się, aby worki doypack do żywności były niebieskie. Wybór odpowiedniego fontu również może znacząco wpłynąć na odbiór marki. Eleganckie, szeryfowe czcionki będą odpowiednie dla produktów premium. Natomiast proste fonty lepiej sprawdzą się w przypadku produktów masowych.
Projekt graficzny opakowania powinien być czytelny, a do tego łatwy do zrozumienia. Worki do pakowania powinny prezentować nazwę towaru, właściwości czy gramaturę. Takie informacje muszą być widoczne na pierwszy rzut oka. Warto też pamiętać o umieszczeniu logo w strategicznym miejscu. Pomoże to budować rozpoznawalność marki. Grafiki mogą wzbogacić projekt. Należy jednak unikać nadmiernego zapełnienia przestrzeni. To bowiem wprowadzi niepotrzebny chaos.
Nie można zapomnieć o aspektach technicznych. Opakowania doypack z nadrukiem nie są wolne od ograniczeń procesu drukarskiego. Wymogi drukarni dotyczą głównie marginesów, spadów i rozdzielczości. Drobne szczegóły muszą być czytelne po zmniejszeniu do rzeczywistego rozmiaru opakowania. Należy też dopasować właściwe techniki druku. Fleksografia czy cyfrowy druk UV nie sprawdzą się tak samo dobrze przy każdym typie opakowania.
doypack z nadrukiemproducent opakowań foliowych z nadrukiemopakowania do żywnościworki do mięsaworki doypackworki do pakowaniaopakowania doypack z nadrukiem